Abstrakt
Geographic information systems (GIS) have emerged as indispensable tools for decision-making, planning and problem-solving tasks across various domains in today’s evolving world. However, there exists a pressing need to augment the utilisation of GIS tools in higher education of urban design and planning to foster a user-oriented approach. This article explores the imperative of integrating GIS tools more comprehensively into higher education curricula to empower students with the skills necessary to leverage geographic information effectively. Selected cases from the Programmes of Architecture and Spatial Development at Gdańsk University of Technology (Gdańsk Tech), Poland, and Physical Planning at the Norwegian University of Science and Technology (NTNU), Trondheim, Norway, demonstrate students’ experience with user-oriented GIS tools. Results reveal there is a growing demand in higher education to integrate GIS tools into service design approaches and participatory practice. Enhancing access to GIS technologies for students and stakeholders will encourage collaboration between education and practice, facilitating real-time adjustments and crossdisciplinary efforts.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5281/zenodo.11619662
- Licencja
- Copyright (2024 WIETE)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
World Transactions on Engineering and Technology Education
nr 22,
strony 109 - 114,
ISSN: 1446-2257 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Mazurkiewicz W., Kaczorowska A., Rubczak A., Wieczerzak J., Kamrowska-Załuska D.: User-oriented GIS tools in higher education of urban design and planning// World Transactions on Engineering and Technology Education -,iss. Vol.22, No.2 (2024), s.109-114
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.5281/zenodo.11619662
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 64 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
A novel architecture of Web-GIS for mapping and analysis of echinococcosis in Poland
- M. Kulawiak,
- N. Kulawiak,
- M. Sulima
- + 1 autorów