Usługi on-line w kontekście mobilnym - jakościowe badanie obserwacyjne - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Usługi on-line w kontekście mobilnym - jakościowe badanie obserwacyjne

Abstrakt

Artykuł przedstawia wyniki badania obserwacyjnego, majacego na celu zidentyfikowanie czynników kształtujących u użytkowników chęć skorzystania z usług on-line za pomocą urządzeń mobilnych takich jak smartfon, tablet lub laptop. Przeprowadzono badania obserwacyjne, w których użytkownicy (7 osób) przez 14 dni notowali swoją aktywność w zakresie korzystania z usług on-line z dostępnych urządzeń w powiązaniu z czynnikami uznawanymi za motywujące lub demotywujące do korzystania z danego typu urządzenia w danej sytuacji (kontekście). W wyniku badań zidentyfikowano cztery główne rodzaje kontekstów mobilnych (dom, podróż, biuro, teren) oraz główne rodzaje użytkowanych usług on-line(poczta/kontakty, planowanie podróży, wiadomości, poszukiwanie informacji, zakupy i rozrywka). Określono również uniwersalne charakterystyki typowych zadań zwiazanych z korzytsaniem z usług on-line, w których w większości przypadków jedno z dostępnych urządzeń było preferowane jako najdogodniejszy punkt dostępowy.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Problemy Zarządzania nr 10, strony 148 - 166,
ISSN: 1644-9584
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Redlarski K., Sikorski M.: Usługi on-line w kontekście mobilnym - jakościowe badanie obserwacyjne// Problemy Zarządzania. -Vol. 10., nr. nr 3 (2012), s.148-166
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/164409584.38.9
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 117 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi