Abstrakt
Ze względu na losowość czynników wymuszających podczas użytkowania urządzeń okrętowych w praktyce eksploatacyjnej okrętowych układów energetycznych wdrażanych jest coraz więcej elementów strategii eksploatacji wg stanu technicznego (ang. Condition Based Maintenance). W referacie przedstawiono wybrane problemy dotyczące diagnostyki jako niezbędnego ogniwa w ciągu czynności związanych z podejmowaniem racjonalnych, podyktowanych aktualnym stanem technicznym, decyzji eksploatacyjnych. W tym aspekcie zwrócono uwagę na konieczność odpowiedniego zorganizowania badań diagnostycznych oraz sposobu gromadzenia ich wyników pod kątem zastosowania w przyjętym modelu decyzyjnym. Ilustracją przedstawionych rozważań jest zaproponowany model procesów: zmian stanu technicznego i eksploatacyjnego silnika okrętowego opracowany z wykorzystaniem teorii procesów semimarkowskich. Uzyskane na podstawie tych modeli wartości odpowiednich wskaźników mogą zostać użyte w procesie decyzyjnym np. podczas wzmiankowanym w referacie opracowaniu drzewa decyzyjnego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 13,
strony 112 - 123,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Rudnicki J.: Uwarunkowania diagnostyczne sterowania procesem eksploatacji okrętowych silników głównych// Journal of Polish CIMEEAC. -Vol. 13., iss. 1 (2018), s.112-123
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 92 razy