Where Did Knowledge Management Go?: A Comprehensive Survey - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Where Did Knowledge Management Go?: A Comprehensive Survey

Abstrakt

Knowledge Management (KM) research outputs have been expanding exponentially in the past years, generating diversified topics, which lack integration and classification. It has been challenging for experts to classify KM because of its versatile open fields, and in our view, it contributes to the technocratic approach remaining behind the organizational approach. This paper highlights a way to classify KM publications through a pattern that will support technocratic developments representing knowledge in a more explicit form. This study uses a classification method thatuses a template in a taxonomy shape, executing some procedures and allowingan accurate identification and organizationof KM research outputs. The proposed taxonomy method is proven on a set of 150 different KM publications from the last 15 years. This scheme is grouped into two main categories: Conceptual and Empirical which could enable academics and practitioners alike to better understand the current gaps that are prevalent in KM.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 5

    Scopus

Autorzy (4)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 90 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2021 Informa UK Limited)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
CYBERNETICS AND SYSTEMS nr 52, strony 461 - 476,
ISSN: 0196-9722
Język:
angielski
Rok wydania:
2021
Opis bibliograficzny:
de Castro R. O., Sanin C., Szczerbicki E., Levula A.: Where Did Knowledge Management Go?: A Comprehensive Survey// CYBERNETICS AND SYSTEMS -Vol. 52,iss. 5 (2021), s.461-476
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/01969722.2020.1871223
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 108 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi