Abstrakt
W referacie przedstawiono wpływ zmiany parametrów elektrycznych filtra na stabilność układu zasilania trakcji elektrycznej. Zaprezentowano ogólne założenia teoretyczne problemu oraz zaproponowano nowy współczynnik pozwalający na wstępne określenie stabilności sys-temu dla przyjętych parametrów filtra wejściowego. Przedstawiono wyniki analizy symula-cyjnej wykonanej w programie PSpice przy wykorzystaniu opracowanych modeli poszcze-gólnych elementów systemu trakcyjnego. Badania symulacyjne wykonano dla pojazdu III ge-neracji, czyli wyposażonego w przekształtnik energoelektroniczny i napędzanego silnikami indukcyjnymi, pracującego w obszarze regulacji po ograniczeniu mocy. Praca w tym obszarze stwarza bowiem największe ryzyko powstania niebezpiecznych oscylacji napięcia i prądu. Problem drgań związany z odpowiednim doborem parametrów filtra wejściowego jest szcze-gólnie istotny w sytuacji krajowego systemu trakcji kolejowej, gdzie nowoczesne pojazdy III generacji zaczną być eksploatowane w najbliższej przyszłości.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Skibicki J.: Wpływ parametrów filtra wejściowego lc pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania // / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 64 razy