Wpływ zderzaków na odpowiedź kolidujacych ze sobą konstrukcji stalowych poddanych obciążeniom sejsmicznym - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wpływ zderzaków na odpowiedź kolidujacych ze sobą konstrukcji stalowych poddanych obciążeniom sejsmicznym

Abstrakt

XXI wiek oraz bardzo wysoki poziom urbanizacji stanowi duże wyzwanie dla inżynierów. Stopień zagęszczenia budynków, z uwagi na coraz mniejsze możliwości wykorzystywania terenów pod zabudowę, jest ważnym czynnikiem branym pod uwagę podczas projektowania budynków – szczególnie tych, które leżą w strefach zagrożonych wstrząsami sejsmicznymi. Obciążenia sejsmiczne są jednymi z najbardziej nieprzewidywalnych i katastrofalnych w skutkach obciążeń, na które mogą być narażone konstrukcje. Dlatego też niezwykle ważnym aspektem badań jest zachowanie się sąsiadujących konstrukcji podczas tego typu obciążeń. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wyników badań eksperymentalnych dotyczących zderzeń pomiędzy trzema modelami wież stalowych, które przeprowadzono na stole sejsmicznym. W badaniach tych uwzględniono zmniejszenie odległości pomiędzy poszczególnymi wieżami poprzez umieszczenie dodatkowych elementów gumowych oraz styropianowych oraz przeanalizowano zachowanie się wież podczas trzęsienia ziemi Northridge oraz Loma Prieta. Wyniki badań nie wskazują jednoznacznego wpływu zderzaków na odpowiedź konstrukcji. Mają one zarówno pozytywny, jak i negatywny wpływ.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 12 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2016 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Inżynieria Morska i Geotechnika strony 267 - 272,
ISSN: 0867-4299
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Sołtysik B., Jankowski R.: Wpływ zderzaków na odpowiedź kolidujacych ze sobą konstrukcji stalowych poddanych obciążeniom sejsmicznym// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. 5 (2016), s.267-272
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 93 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi