Abstrakt
Treść artykułu obejmuje zagadnienia związane z współczesnymi trendami w dziedzinie zarządzania oświatą w krajach członkowskich Unii Europejskiej. W latach 90. XX w. wykształciły się 3 główne nurty w polityce edukacyjnej Unii t.j.: decentralizacja zarządzania systemami oświatowymi, autonomia szkół oraz procesy uspołeczniania systemów oświatowych. Trendy te uwarunkowane różnymi czynnikami, dostarczają nowych inspiracji do poszukiwania praktycznych rozwiązań organizacyjnych w dziedzinie edukacji. W artykule zaprezentowana podstawowa problematyka polityki edukacyjnej Unii Europejskiej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Walkiewicz E.: Współczesne trendy w zarządzaniu oświatą w krajach członkowskich Unii Europejskiej// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy