Abstrakt
Rozkład przestrzenny jest drugim etapem w budowie czterostopniowego klasycznego modelu podróży, w którym to dokonuje się rozdzielenia podróży między rejony transportowe. Na tym etapie modelowania liczbę podróży pomiędzy rejonami wyznacza się najczęściej za pomocą modelu grawitacyjnego. Obecnie w Gdańsku budowany jest nowy transportowy model symulacyjny miasta, oparty na programie VISUM. W artykule przedstawiono problemy, które napotkano podczas prac nad modelem, a także alternatywny sposób podejścia, w którym to najpierw dokonano podziału zadań przewozowych, a następnie rozkładu przestrzennego podróży. Przedstawiono także doświadczenia w modelowaniu czasu podróży, zebrane podczas prac nad modelem, w którym kluczowym aspektem było prawidłowe ustalenie prędkości swobodnych, a także dobór funkcji oporu odcinka opisującej spadek prędkości w miarę wzrostu natężenia ruchu na danym odcinku sieci.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne
strony 235 - 244,
ISSN: 1231-9155 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Zawisza M., Maciasz K., Budziszewski T., Birr K., Jamroz K.: Wybrane problemy modelowania rozkładu przestrzennego i czasu podrózy na przykładzie Gdańska// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. 1(97) (2012), s.235-244
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 90 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Wybrane problemy modelowania podróży transportem zbiorowym na przykładzie Gdańska
- K. Birr,
- M. Zawisza,
- T. Budziszewski
- + 1 autorów
Modelowanie elektrowni wiatrowej pracującej na sieć sztywną.
- K. Krzysztof,
- Z. Krzemiński,
- K. Blecharz