Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury

Abstrakt

Zagadnienie zaangażowania klienta budzi zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków. Z tego względu artykuł poświęcono rozwojowi koncepcji zaangażowania konsumenta, która coraz częściej jest przedmiotem opracowań naukowych. Wykorzystano w nim podejście dedukcyjne, oparte na analizie literatury przedmiotu. Analizie poddano najczęściej cytowane publikacje w bazach Web of Science (Core Collection) oraz Scopus. Celem opracowania był przegląd literatury przedmiotu i identyfikacja luk poznawczych w analizowanym obszarze. Wykazano brak jednoznaczności analizowanego pojęcia, co znacznie utrudnia prowadzenie badań i porównywanie ich wyników. Brakuje jednego podejścia zarówno na etapie pojęciowym, jak i przy opracowywaniu modeli koncepcyjnych. Istotne znaczenie ma też wykazanie etapów – w ramach procesu budowania zaangażowania konsumenta – i konstruktów będących zmiennymi przyczynowymi i wynikowymi. Wśród analizowanych pozycji literatury jedynie część stanowiły opracowania oparte na badaniach (artykuły badawcze). Wszystkie wspomniane elementy pokazują, że koncepcja zaangażowania konsumenta jest obszarem, który wciąż wymaga prowadzenia badań empirycznych.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 365 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2017 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 159 - 170,
ISSN: 0438-5403
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Gołąb-Andrzejak E.: Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury// Handel Wewnętrzny. -., iss. 5(370) (2017), s.159-170
Bibliografia: test
  1. Ballantyne D., Frow P., Varey R.J., Payne A. (2011), Value propositions as communication practice: Tak- ing a wider view, "Industrial Marketing Management", No. 40(1). otwiera się w nowej karcie
  2. Bonabeau E. (2009), Decisions 2.0: The Power of Collective Intelligence, "MIT Sloan Management Review", No. 50(2). otwiera się w nowej karcie
  3. Bowden J.L.H. (2009), The process of customer engagement: A conceptual framework, "The Journal of Marketing Theory and Practice", No. 17(1). otwiera się w nowej karcie
  4. Brodie R.J., Hollebeek L. D., Jurić B., Ilić A. (2011), Customer engagement: conceptual domain, funda- mental propositions, and implications for research, "Journal of Service Research", No. 14(3). otwiera się w nowej karcie
  5. Brodie R.J., Ilic A., Juric B., Hollebeek L. (2013), Consumer engagement in a virtual brand community: An exploratory analysis, "Journal of Business Research", No. 66(1). otwiera się w nowej karcie
  6. Czakon W. (2011), Metodyka systematycznego przeglądu literatury, "Przegląd Organizacji", nr 3. otwiera się w nowej karcie
  7. Gummerus J., Liljander V., Weman E., Pihlström M. (2012), Customer engagement in a Facebook brand community, "Management Research Review", No. 35(9). otwiera się w nowej karcie
  8. Hollebeek L.D. (2011a), Demystifying customer brand engagement: Exploring the loyalty nexus, "Journal of Marketing Management", No. 27(7-8). otwiera się w nowej karcie
  9. Hollebeek L. (2011b), Exploring customer brand engagement: definition and themes, "Journal of Strategic Marketing", No. 19(7). otwiera się w nowej karcie
  10. Hollebeek L.D., Glynn M.S., Brodie R.J. (2014), Consumer brand engagement in social media: Conceptu- alization, scale development and validation, "Journal of Interactive Marketing", No. 28(2). otwiera się w nowej karcie
  11. Jahn B., Kunz W. (2012), How to transform consumers into fans of your brand, "Journal of Service Management", No. 23(3). otwiera się w nowej karcie
  12. Kitayama S., Markus H. R., Kurokawa M. (2000), Culture, emotion, and well-being: good feelings in Japan and the United States, "Cognition & Emotion", No. 14(1). otwiera się w nowej karcie
  13. Kucia M. (2016), Zaangażowanie konsumentów w wirtualizację handlu, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 32.
  14. Kumar V., Aksoy L., Donkers B., Venkatesan R., Wiesel T., Tillmanns S. (2010), Undervalued or Over- valued Customers: Capturing Total Customer Engagement Value, "Journal of Service Research", No. 13(3). otwiera się w nowej karcie
  15. Kumar V., Pansari A. (2015), Competitive advantage through engagement, "Journal of Marketing Rese- arch In-Press", No. 53 (4). otwiera się w nowej karcie
  16. Kumar V., Pansari A. (2017), Customer engagement: the construct, antecedents, and consequences, "Jour- nal of the Academic Marketing Science", No. 45 (3).
  17. Mollen A., Wilson H. (2010), Engagement, telepresence and interactivity in online consumer experience: Reconciling scholastic and managerial perspectives, "Journal of Business Research", No. 63(9-10). otwiera się w nowej karcie
  18. Sashi C.M. (2012), Customer engagement, buyer-seller relationships, and social media, "Management Decision", No. 50(2). otwiera się w nowej karcie
  19. Sedley (2010), 4th Annual Online Customer Engagement Report 2010. otwiera się w nowej karcie
  20. Van Doorn J., Lemon K. N., Mittal V., Nass S., Pick D., Pirner P., Verhoef P. C. (2010), Customer en- gagement behavior: Theoretical foundations and research directions, "Journal of Service Research", No. 13(3). otwiera się w nowej karcie
  21. Verhoef P. C., Reinartz W. J., Krafft M. (2010), Customer Engagement as a New Perspective in Customer Management, "Journal of Service Research", No. 13 (3). otwiera się w nowej karcie
  22. Vivek S.D., Beatty S.E., Morgan R.M. (2012), Customer engagement: Exploring customer relationships beyond purchase, "The Journal of Marketing Theory and Practice", No. 20(2). otwiera się w nowej karcie
  23. Wirtz J., Den Ambtman A., Bloemer J., Horváth C., Ramaseshan B., Van de Klundert J., Gurhan Canli Z., Kandampully J. (2013), Managing brands and customer engagement in online brand communities, "Journal of Service Management", No. 24(3). otwiera się w nowej karcie
  24. Zomerdijk L. G., Voss Ch. A. (2010), Service Design for Experience-Centric Services, "Journal of Service Research", No. 13(1). otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi