Abstrakt
Konsumpcyjna rzeczywistość późnej nowoczesności przeformułowuje kształty krajobrazu kulturowego. W zarządzaniu krajobrazem kulturowym ujawniają się sprzeczności pomiędzy ciągłością kultury a jej epizodycznością, pomiędzy tym co publiczne a tym co prywatne, pomiędzy użytkownikiem a konsumentem krajobrazu, wreszcie pomiędzy wartością dziedzictwa a jego wystawionym na sprzedaż symbolem. Rozwiązanie rodzących się w warunkach konsumpcji problemów kształtowania krajobrazu wymaga rozwijania kompetencji przestrzennej w procesie edukacji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 8 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego
strony 560 - 566,
ISSN: 1896-1460 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Górka A.: Zarządzanie krajobrazem w czasach konsumpcji// Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego PTG. -., (2008), s.560-566
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy