Abstrakt
Artykuł ten jest poświęcony w całości bezpieczeństwu statków w stanie awaryjnym lub uszkodzonym. Obecnie stosowane są różne metody oceny bezpieczeństwa statków. Metody o najbardziej szerokim zakresie zastosowania to metody o charakterze preskrypcyjnym i ograniczające pewne parametry fizyczne obiektu morskiego pod opisanymi kryteriami. Metodą o najbardziej rozbudowanym zakresie zastosowania jest metoda opisana w wymaganiach konwencji SOLAS 2009 (Część B Roz. II-1). Metoda ta jest przeznaczona do oceny bezpieczeństwa na podstawie kryteriów oraz do optymalizacji na etapie projektowym. W związku z tym ma ona szereg cech, które czynią ją trudną do zastosowania wobec zaistniałych zdarzeń na morzu, lub oceny bezpieczeństwa w nieuwzględnionych (nieopisanych) w metodzie warunkach. Możliwą alternatywą dla tej metody jest metoda, która opisuje parametry statków oraz umożliwia analizę ryzyka. Przy czym zastosowany model ryzyka jest macieżowym modelem ilościowym. W konsekwencji kryterialna ocena ryzyka jest oparta na dopuszczalnych poziomach z macieży ryzyka. Po wykonanej ocenie ryzyka metoda może zostać zastosowana do zarządzania ryzykiem przez zastosowanie metod kontoli ryzyka.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 3835 - 3845,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Gerigk M., Szulczewski P.: Zastosowanie ilościowej oceny ryzyka przy ocenie bezpieczeństwa statków w czasie zatapiania// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.3835-3845
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 107 razy