Zastosowanie ilościowej oceny ryzyka przy ocenie bezpieczeństwa statków w czasie zatapiania - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Zastosowanie ilościowej oceny ryzyka przy ocenie bezpieczeństwa statków w czasie zatapiania

Abstrakt

Artykuł ten jest poświęcony w całości bezpieczeństwu statków w stanie awaryjnym lub uszkodzonym. Obecnie stosowane są różne metody oceny bezpieczeństwa statków. Metody o najbardziej szerokim zakresie zastosowania to metody o charakterze preskrypcyjnym i ograniczające pewne parametry fizyczne obiektu morskiego pod opisanymi kryteriami. Metodą o najbardziej rozbudowanym zakresie zastosowania jest metoda opisana w wymaganiach konwencji SOLAS 2009 (Część B Roz. II-1). Metoda ta jest przeznaczona do oceny bezpieczeństwa na podstawie kryteriów oraz do optymalizacji na etapie projektowym. W związku z tym ma ona szereg cech, które czynią ją trudną do zastosowania wobec zaistniałych zdarzeń na morzu, lub oceny bezpieczeństwa w nieuwzględnionych (nieopisanych) w metodzie warunkach. Możliwą alternatywą dla tej metody jest metoda, która opisuje parametry statków oraz umożliwia analizę ryzyka. Przy czym zastosowany model ryzyka jest macieżowym modelem ilościowym. W konsekwencji kryterialna ocena ryzyka jest oparta na dopuszczalnych poziomach z macieży ryzyka. Po wykonanej ocenie ryzyka metoda może zostać zastosowana do zarządzania ryzykiem przez zastosowanie metod kontoli ryzyka.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Logistyka strony 3835 - 3845,
ISSN: 1231-5478
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Gerigk M., Szulczewski P.: Zastosowanie ilościowej oceny ryzyka przy ocenie bezpieczeństwa statków w czasie zatapiania// Logistyka. -., nr. 6 (2014), s.3835-3845
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 107 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi