Abstrakt
Celem referatu jest zaprezentowanie wyników implementacji modelu prognozowania źródłowego hałasu kolejowego zawartego w projektach HARMONOISE/IMAGINE, opartego na danych referencyjnych tego modelu. Wyniki prognozowania porównano z wynikami pomiarów przeprowadzonych w warunkach rzeczywistych i na tej podstawie wyznaczono wartości błędów pomiędzy obliczeniami a wartościami pomiarowymi. W modelu przyjęto takie same warunki atmosferyczne, w jakich przeprowadzone zostały pomiary. Przedstawiono problem związany z danymi referencyjnymi zawartymi w modelu, które nie w pełni odpowiadają strukturze polskiej kolei oraz przedyskutowano wpływ innych składników obliczeń na uzyskiwane wyniki. W referacie zasygnalizowano również możliwość wykorzystania omawianej metody do generowania dynamicznych map hałasu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 15,
strony 129 - 134,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Reiter M., Kostek B.: Zastosowanie modelowania źródła hałasu kolejowego dla polskich pociągów// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 15., (2008), s.129-134
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 98 razy