Zastosowanie urządzeń mobilnych jako platform do implementacji algorytmów przetwarzania strumienia wideo w czasie rzeczywistym
Abstrakt
W niniejszym artykule dokonano krótkiego przeglądu najpopularniejszych systemów operacyjnych dedykowanych dla szeroko pojętych urządzeń mobilnych. Następnie przedstawiono jednoukładowy zestaw uruchomieniowy DevKit8000 z procesorem OMAP3530 oraz z zainstalowaną dystrybucją systemu operacyjnego Linux o nazwie Angstrom. Taka konfiguracja stanowiła platformę mobilną dla implementacji algorytmów przetwarzania i rozpoznawania obrazów rastrowych, przechwytywanych ze strumienia wideo, rejestrowanego w czasie rzeczywistym. W ramach badań symulacyjnych dokonano porównania wydajności i obciążenia jednostek obliczeniowych platformy DevKit8000 i średniej klasy komputera osobistego. Głównymi zadaniami testowanych aplikacji była detekcja krawędzi i detekcja ruchu połączona z filtracją i dynamicznym progowaniem obrazu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 19,
strony 139 - 144,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Czarnecki K., Moszyński M.: Zastosowanie urządzeń mobilnych jako platform do implementacji algorytmów przetwarzania strumienia wideo w czasie rzeczywistym// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 19., nr. Nr 8 (2010), s.139-144
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 80 razy