Katedra Mechaniki Konstrukcji
Strona domowa
https://oio.pg.edu.pl/kmk/ otwiera się w nowej karcieJednostki powiązane:
Kontakt dla biznesu
Centrum Transferu Wiedzy i Technologii
- Lokalizacja
- Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
- Telefon
- +48 58 348 62 62
- biznes@pg.edu.pl
Zespół
Paweł Michał Bielski
mgr inż.Marian Bogdaniuk
dr inż.Maciej Kahsin
dr inż.Witold Kurski
dr inż.Wojciech Puch
dr inż.Bogdan Rozmarynowski
dr hab. inż.Leszek Samson
mgr inż.Czesław Kazimierz Szymczak
prof. dr hab. inż.Kazimierz Trębacki
dr inż.Krzysztof Wołoszyk
dr inż.Tematyka badawcza
Mechanika konstrukcji obiektów badawczych takich jak kadłuby statków i jachtów, platformy wiertnicze, elektrownie wiatrowe, rurociągi, zbiorniki oraz osprzęt żaglowy jednostek pływających - zarówno stalowe jak i kompozytowe.
Oferta badawcza
Mechanika konstrukcji obiektów badawczych takich jak kadłuby statków i jachtów, platformy wiertnicze, elektrownie wiatrowe, rurociągi, zbiorniki oraz osprzęt żaglowy jednostek pływających - zarówno stalowe jak i kompozytowe - w tym:
- Konstrukcje cienkościenne: statyka, stateczność, zachowanie pokrytyczne, drgania, analiza wytrzymałościowa węzłów.
- Zagadnienia współpracy konstrukcji z podłożem.
- Zagadnienia interakcji płyn-struktura.
- Optymalizacja i analiza wrażliwości konstrukcji.
- Biomechanika, modelowanie implantów.
- Identyfikacja parametryczna modeli konstrukcji.
- Wykorzystanie systemu FEMAP w dynamice oraz w nieliniowych zagadnieniach wytrzymałości i stateczności. Optymalizacja i analiza wrażliwości konstrukcji.
- Analiza konstrukcji inżynierskich w zagadnieniach statyki i nośności granicznej.
- Analiza wytrzymałości doraźnej, zmęczeniowej i nośności granicznej konstrukcji obiektów pływających.
- Niezawodność konstrukcji morskich
- Analiza stateczności, dynamiki i niezawodności pełnomorskich platform wiertniczych.
- Analiza dynamiki strukturalnej obiektów przybrzeżnych.
- Modelowanie kompozytów w zakresie zagadnień statycznych i dynamicznych.
- Walidacja, korelacja i optymalizacja modeli wirtualnych w oparciu o pomiary dokonane na obiektach rzeczywistych.
- Modelowanie hybrydowe z wykorzystaniem sztywnych i odkształcalnych elementów skończonych.
- Wytrzymałość i stateczność osprzętu żaglowego - jachty i duże statki żaglowe.
- Mechanika lotu wiatrakowców.
- Wykorzystanie systemu ANSYS w nieliniowych zagadnieniach wytrzymałości.
- Tworzenie niestandardowego oprogramowania do obliczeń wytrzymałościowych.
- Modelowanie obciążeń i ich kombinacji w ujęciu losowym.
- Zagadnienia hydrosprężystości zbiorników okrętowych i oceanotechnicznych: badania eksperymentalne, przepływ cieczy, kolizje w transporcie.
- Mechanika konstrukcji okrętowych - statki do przewozu ładunków płynnych.
- Łodzie ratunkowe: materiały kompozytowe, badania wytrzymałościowe, bezpieczeństwo pływania.
- Projektowanie kadłubów obiektów pływających spełniających wymagania przepisów klasyfikacyjnych.
- Metoda elementów skończonych: nieliniowa analiza stateczności i nośności granicznej, modele sprężysto-plastyczne, symulacje dynamiczne w dziedzinie czasu. W tym analiza MES na zgodność z wymogami norm klasyfikacyjnych.
- Pomiary odkształceń -tensometria elektrooporowa, pomiary drgań.
- Walidacja modeli numerycznych.
- Walidacja przepisów Towarzystw Klasyfikacyjnych.
Oferta usługowa
- Projektowanie konstrukcji jednostek pływających, platform i innych konstrukcji inżynierskich
- Wsparcie w analizie zgodności projektowanych jednostek z wymogami Towarzystw Klasyfikacyjnych
Weryfikacja
Politechnika Gdańska
wyświetlono 2334 razy