dr hab. inż. Adam Krasiński
Employment
- Associate professor at Department of Geotechnical and Hydraulic Engineering
Publications
Filters
total: 77
Catalog Publications
Year 2003
-
Analiza pracy pobocznicy pala w gruncie niespoistym w świetle wyników badań modelowych.
PublicationAnaliza wyników badań modelowych pali o różnych średnicach trzonów w gruntach niespoistych. Wytłumaczenie wpływu średnicy pala na wartości oporu gruntu wzdłuż pobocznicy pala. Analiza oporów gruntu wzdłuż pobocznicy pala.Analiza oporów gruntu wzdłuż pobocznicy pali wbijanych i wierconych oraz gładkich i szorstkich.
-
Obciążenie rurociągów podziemnych posadowionych na słabym podłożu gruntowym.
PublicationAnaliza obciążeń działających na podziemne rurociągi posadowione na palach.Wytłumaczenie przyczyn powstania zwiększonych obciążęń na tego typu rurociągi. Przedstawienie przykładu z praktyki awarii rurociągu spowodowanej nadmiernymi obciążeniami.
Year 2004
-
Błędy występujące w projektowaniu i wykonawstwie pali.
PublicationPrzedstawiono i omówiono podstawowe błędy w projektowaniu i wykonawstwie pali. Opracowanie podzielono na dwie części: część I ogólną oraz część II, w której opisano przykłady popełnionych błędów.
-
Na jakich palach posadawiać podpory obiektów mostowych.
PublicationAnaliza zasadności stosowania pali wierconych wielkośrednicowych i pali wbijanych w posadowieniach mostów. Przykład obliczeniowy posadowienia mostu w dwóch wariantach: na palach wielkośrednicowych i na palach wbijanych Vibro. Analiza porównawcza obu wariantów wykazała przewagę wariantu na palach wbijanych Vibro, zarówno pod względem technicznym jak i ekonomicznym.
-
Obliczenia statyczne fundamentów palowych.
PublicationKlasyfikacja i analiza metod obliczania statycznego fundamentów palowych. Szczegółowe przedstawienie wraz z podaniem zakresu stosowalności metody sztywnego oczepu, metody sprężystego oczepu i metody uogólnionej. Przedstawienie kilku przykładów obliczeniowych.
Year 2005
-
Analiza sposobu posadowienia zbiorników paliwowych w trudnych warunkach gruntowych
PublicationOmówiono ocenę nośności i osiadań zbiorników paliwowych posadowionych na palach pogrążonych w podłoże uwarstwione o bardzo zróżnicowanych parametrach geotechnicznych (piasek zagęszczony, namuł miękkoplastyczny). Analizowano pale Vibrex oraz pale CFA.
-
Analiza sztywności pali w warunkach gruntowych Portu Północnego w Gdańsku
PublicationOceniono rzeczywistą sztywność podpór palowych na podstawie próbnych obciążeń pali w warunkach geotechnicznych Portu Północnego. Rozpatrzono stalowe pale rurowe z dnem zamkniętym, z dnem otwartym oraz wielkośrednicowe pale wiercone.
-
Posadowienie zbiorników paliwowych na gruntach uwarstwionych
PublicationPosadowienie zbiorników paliwowych na gruntach uwarstwionych, piaski przewarstwione namułami. Podstawy pali zakończone w piaskach pomiędzy namułami. Analiza nośności i osiadań według metody klasycznej oraz MES.
Year 2006
-
Experience gained at the application of Atlas piles in Poland
PublicationAnaliza współpracy pali ATLAS z uwarstwionym podłożem gruntowym na podstawie obliczeń oraz próbnych obciążeń statycznych. Przydatność pali ATLAS w terenach zurbanizowanych.
-
Propozycja zwiększania nośności pali rurowych z otwartym dnem
PublicationPoprawianie pracy i nośności pali rurowych z otwartym dnem za pomocą żeber wewnętrznych. Wyniki badań terenowych w skali naturalnej i modelowych w laboratorium.
Year 2007
-
Doświadczenia ze stosowania pali wkręcanych ''Atlas''
PublicationNowoczesna technologia pali przemieszczeniowych typu Atlas jest coraz częściej stosowana w praktyce. Stosowanie tego rozwiązania w praktyce wymaga jednak dobrej znajomości szczegółów technologicznych i uwzględnienia parametrów, które w praktyce mogą ograniczać długość pali. Na przykładzie budowy budynku w Politechnice Gdańskiej omawiano wpływ parametrów geometrycznych pali na ich nośność oraz wpływ średnicy na krzywą osiadania.
Year 2008
-
The assessment of load-settlement curve for Atlas piles correlated with CPT tests
PublicationRacjonalne stosowanie pali przemieszczeniowych typu Atlas wymaga analitycznej oceny pełnej krzywej obciążenie - osiadanie. W pracy przedstawiono możliwości wykorzystania metody funkcji transformacyjnych t-z (dla pobocznicy) oraz q-z (dla podstawy) dla oceny krzywej osiadania. Jednostkowe graniczne opory na pobocznicy, tmax, oraz pod podstawą, gf, określono na podstawie metody bezpośredniej, wykorzystując opory stożka sondy, qc....
-
The improvement of axial bearing capacity of open-end pipe piles
PublicationZaproponowano sposób zwiększania nośności osiowej pali rurowych z otwartym dnem za pomocą wewnętrznych pierścieni. Przedstawiono wyniki badań w skali naturalnej i badań modelowych. Przeprowadzono analizę teoretyczną zjawiska metodą analityczną i numeryczną. Badania i analizy potwierdziły skuteczność proponowanego rozwiązania technicznego.
Year 2009
-
Fundament pylonu mostu podwieszonego w ciągu autostradowej obwodnicy Wrocławia (A8)
PublicationPrzedstawiono opis konstrukcji fundamentu pylonu mostu podwieszonego w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Ze względu na znaczne obciążenia analiza współpracy fundamentu z podłożem gruntowym wymagała zastosowania niestandardowego podejścia obliczeniowego. Dotyczyło to modelu zachowania się podłoża gruntowego, jak również dyskretyzacji konstrukcji układu fundamentowego. Przedstawiono wyniki obliczeń w układzie przestrzennym...
-
Zastosowanie przemieszczeniowych pali wkręcanych w podłożu uwarstwionym na przykładzie realizacji obiektu w warunkach gruntowych delty Wisły
PublicationPrzedstawiono rozwiązanie posadowienia budynku na palach oraz wyniki statycznych badań zastosowanych pali. Zaobserwowano, że pale wkręcane charakteryzują się nietypowymi warunkami wykonania oraz specyficzną pracą w gruncie. Do opisu krzywych osiadania zastosowano analizę z wykorzystaniem funkcji transformacyjnych oraz wyników sondowań CPT. Poprawność rozwiązań projektowych została potwierdzona pomiarami geodezyjnymi osiadań budynku.
Year 2010
-
Fundament pylonu mostu podwieszonego w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (A8)
PublicationW artykule przedstawiono praktyczne aspekty fundamentowania ciężkich obiektów mostowych w rejonie koryta rzeki Odry na przykładzie fundamentu płytowo palowego pylonu mostu MA21 w Rędzinie w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia (A8). Wskazano na potrzebę zastosowania niestandardowej charakterystyki materiałowej podłoża gruntowego. Współpracę przedmiotowego fundamentu z gruntem przeanalizowano jako zagadnienie brzegowo-początkowe...
-
Opinia naukowo-techniczna. Południowa Obwodnica Gdańska. Analiza wyników próbnych obciążeń statycznych i testów dynamicznych pali prefabrykowanych w podporach Estakady WE-1 w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.
PublicationPraca dotyczy oceny nośności pali prefabrykowanych żelbetowych wykonanych w ramach Obwodnicy południowej Gdańska na podstawie próbnych obciążeń statycznych oraz badań dynamicznych.
-
Pomiar pionowego rozkładu siły w palu podczas testów statycznych
PublicationScharakteryzowano budowę aparatury i zasadę pomiaru rozkładu pionowego siły w trzonie pala w czasie badania statycznego nośności. Wymieniono korzyści ze stosowania systemu pomiarowego opartego na czujnikach strunowych oraz podano możliwości jego zastosowań. Przedstawiono przykłady zrealizowanych w praktyce badań pali z wykorzystaniem opisywanego systemu pomiarowego.
-
Posadowienie obiektów mostowych na palach przemieszczeniowych formowanych w gruncie.
PublicationPrzegląd i charakterystyka technologii pali przemieszczeniowych formowanych w gruncie. Zalety i wady tego rodzaju pali oraz korzyści ze stosowania ich w fundamentowaniu obiektów mostowych. Przykłady realizacji obiektów mostowych posadowionych na palach przemieszczeniowych formowanych w gruncie wraz z wynikami badań nośności i osiadań pali.
-
Posadowienie obiektów mostowych na palach przemieszczeniowych formowanych w gruncie
PublicationPraca dotycząca posadowienia obiektów mostowych na palach przemieszczeniowych formowanych w gruncie. W pracy omówiono technologie pali Franki, Vibro-Fundex, Vibrex, Tubex i FDP oraz podano przykłady realizacji obiektów mostowych na tych palach.
seen 3872 times