Bartłomiej Mróz - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 12

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2023
  • A commonly-accessible toolchain for live streaming music events with higher-order ambisonic audio and 4k 360 vision
    Publication

    - Year 2023

    An immersive live stream is especially interesting in the ongoing development of telepresence tools, especially in the virtual reality (VR) or mixed reality (MR) domain. This paper explores the remote and immersive way of enabling telepresence for the audience to high-fidelity music performance using freely-available and easily-accessible tools. A functional VR live-streaming toolchain, comprising 360 vision and higher-order ambisonic...

    Full text available to download

  • Reverberation divergence in VR applications
    Publication

    The aim of this project was to investigate the correlation between virtual reality (VR) imagery and ambisonic sound. With the increasing popularity of VR applications, understanding how sound is perceived in virtual environments is crucial for enhancing the immersiveness of the experience. By examining the relationship between visual scenes and sound scenes, this research attempts to explore how the interaction between vision and...

    Full text to download in external service

Year 2022
Year 2021
  • Evaluation of Six Degrees of Freedom 3D Audio Orchestra Recording and Playback using multi-point Ambisonic interpolation
    Publication
    • T. Ciotucha
    • A. Rumiński
    • T. Żernicki
    • B. Mróz

    - Scopus - Year 2021

    This paper describes a strategy for recording sound and enabling six-degrees-of-freedom playback, making use of multiple simultaneous and synchronized Higher Order Ambisonics (HOA) recordings. Such a strategy enables users to navigate in a simulated 3D space and listen to the six-degrees-of-freedom recordings from different perspectives. For the evaluation of the proposed approach, an Unreal Engine-based navigable 3D audiovisual...

    Full text to download in external service

  • Production of six-degrees-of-freedom (6DoF) navigable audio using 30 Ambisonic microphones
    Publication
    • B. Mróz
    • M. Kabaciński
    • T. Ciotucha
    • A. Rumiński
    • T. Żernicki

    - Year 2021

    This paper describes a method for planning, recording, and post-production of six-degrees-of-freedom audio recorded with multiple 3rd order Ambisonic microphone arrays. The description is based on the example of recordings conducted in August 2020 with the Poznan Philharmonic Orchestra using 30 units of Zylia ZM-1S. A convenient way to prepare and organize such a big project is proposed – this involves details of stage planning,...

    Full text to download in external service

  • Techniki wielokanałowe wykorzystywane w koncertach i nagraniach muzycznych na odległość
    Publication

    - Year 2021

    W czasie pandemii koronawirusa COVID-19 nowego znaczenia nabrały możliwości transmisji dźwięku z obrazem – zwłaszcza do pracy zdalnej, która w przypadku muzyków jest szczególnym wyzwaniem zarówno w kontekście wspólnych ćwiczeń i prób, jak i koncertów. Wynikła konieczność wieloźródłowego połączenia ujawniła potrzebę uprzestrzennienia dźwięku w celu łatwiejszej lokalizacji źródeł dźwięku. Tworzenie zdalnych nagrań muzycznych stało...

    Full text to download in external service

Year 2020
  • Chór wirtualny
    Publication

    - Year 2020

    Wiosna roku 2020 została zapisana emocjami, które należy zaliczać do tych niepożądanych. Praca on-line stała się jedyną możliwą formą pracy z zespołem. Prekursorem pomysłu wirtualnego chóru był amerykański kompozytor i dyrygent Eric Whitacre. Eric wybrał do wykonania przez chór wirtualny utwory posiadające wspólne cechy. Kolejnym poruszanym zagadnieniem jest stworzenie przestrzennego dźwięku. Technologia na której opiera się dźwięk...

    Full text to download in external service

  • Comparison of sound of organ pipes in contemporary and historical instruments
    Publication

    The aim of this research is to examine the differences in the timbre of organ pipes’ sound between a historical and a contemporary organ instrument. The historical instrument is the Oliwa organ from Gdansk, Poland, and the contemporary one is from Kartuzy, Poland. Recordings are made of single notes played by an open labial pipe that belongs to the Principal rank. The analyses and comparison of several sound features compatible...

    Full text to download in external service

Year 2018

seen 1238 times