dr Anna Dembicka
Employment
- Assistant professor at Institute of Ocean Engineering and Ship Technology
Keywords Help
- ciagle doskonalenie
- jakosc
- lean production
- marketing doswiadczen
- model pojeciowy, ryzyko, system zarzadzania jakoscia w produkcji
- pozytywne doswiadczenie zakupowe, postrzeganie jakosci, satysfakcja klienta, lojalnosc klienta
- ryzyko
- system jakosci
- wartosc dla klienta
- wartosc klienta, ksztaltowanie wartosci dla klienta, moda jako wartosc konsumencka, wspolczesne nurty badan nad moda, lojalnosc klienta
Publications
Filters
total: 7
Catalog Publications
Year 2021
-
Moda jako wartość konsumencka - eksplikacja zagadnienia
PublicationCel: Celem artykułu jest przedstawienie problematyki mody jako propozycji wartości dla klienta. Realizacja niniejszego celu wymagała uszczegółowionej eksplikacji zjawiska mody. W publikacji zdefiniowaniu poddano mechanizm działania mody, istotę trendu mody, jak również omówiono główne perspektywy analizy mody oraz aktualne nurty badań nad modą. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: W pracy wykorzystano metodę krytycznej...
-
Pozytywne doświadczenia zakupowe w kreowaniu lojalności nabywczej
PublicationDoświadczenie zakupowe to rodzaj mentalnej podróży, pozostawiającej niematerialne wrażenia, w postaci wiedzy i śladu emocjonalnego [69], będące kluczowym elementem w zrozumieniu zachowań konsumentów, jak również istotnych zmian zachodzących we współczesnym marketingu [10]. Cel: Celem głównym badań było ukazanie wpływu pozytywnych doświadczeń zakupowych na kształtowanie satysfakcji i lojalności nabywczej oraz sposobów budowania...
Year 2020
-
Od postawy prozdrowotnej w stoczni jachtowej do ograniczania zagrożeń na stanowisku pracy formierza-laminiarza
PublicationTematyka zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, coraz częściej popularyzowana w świecie biznesu, nadal stanowi dość mało rozpoznany obszar działalności polskich przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł porusza ważką kwestię promocji zdrowia w miejscu pracy jako czynnika zwiększającego efektywność pracy oraz jego wpływ na osiąganie wysokiej jakości produktu. Publikacja omawia znaczenie postawy prozdrowotnej i sposobów jej kształtowania...
Year 2019
-
Teoria zbiorów rozmytych w zarządzaniu ryzykiem jako utylitarne narzędzie systemu zarządzania jakością
PublicationDziałalność przedsiębiorstwa wiąże się z potrzebą analizowania ryzyka oddziałującego na procesy firmy. Norma PN-EN ISO 9001:2015 dokonuje identyfikacji czynników ryzyka i ich wpływu na jakość wyrobu. W szacowaniu ryzyka punktowe oceny wyrażające subiektywne opinie zastępowane są coraz częściej formalnym zapisem niepewności. Artykuł ukazuje zastosowanie rozmytego systemu wnioskującego w procesie zarządzania ryzykiem, umożliwiającego...
-
Tworzenie modelu pojęciowego dla zarządzania ryzykiem na przykładzie procesu laminowania w stoczni jachtowej
PublicationCelem artykułu jest zaproponowanie modelu pojęciowego normalizującego kryteria oceny ryzyka w systemie zarządzania jakością w stoczni jachtowej. Zamiarem jest przeprowadzenie analizy danych, pozwalającej wytyczyć zbiory o wysokim, średnim i niskim poziomie istotności dla wszystkich błędów powstających w procesie laminowania. W artykule skoncentrowano się na najważniejszych pojęciach związanych z ryzykiem i kryteriami jego oceny....
Year 2018
-
Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht
PublicationArtykuł opisuje podejście procesowe funkcjonujące w jednej z największych polskich stoczni jachtowych Ostróda Yacht. Stocznia ta stanowi ilustrację – zakończonej z sukcesem – implementacji narzędzi Lean Production i stanowi przykład dla innych przedsiębiorstw w Polsce. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie nowatorskiego podejścia do zarządzania jakością w stoczni jachtowej, które przyniosło korzyści zarówno z poziomu zarządzania...
Year 2009
-
Doświadczenie jako wartość dla klienta
PublicationMarketing doświadczeń opiera się na przekonaniu, że oprócz produktu i usługi konieczne jest wyodrębnienie dodatkowej wartości, jaką jest niepowtarzalne doświadczenie, spełniające racjonalne i emocjonalne oczekiwania nabywcy. Autorka opisuje rolę doświadczeń w kształtowaniu postaw konsumenckich oraz budowaniu satysfakcji i lojalności klienta. Omawia również zasady służące projektowaniu pozytywnych doświadczeń zakupowych.
seen 5042 times