dr inż. Marzena Grzesiak
Employment
- Profesor uczelni ze stop. nauk. dr at Department of Management
Publications
Filters
total: 62
Catalog Publications
Year 2006
-
Teaching simulation methods in a university
PublicationZmiany, jakie zachodzą we współczesnym środowisku gospodarczym wymagają od menedżerów stosowania narzędzi umożliwiających identyfikację pojawiających się szans i zagrożeń oraz wspomagających procesy podejmowania decyzji. Symulacje komputerowe było stosowane przez firmy już w latach pięćdziesiątych w celu rozwiązywania problemów z zakresu zwiększenia wydajności, obniżki kosztów czy też zwiększenia dochodowości . Współcześnie modelowanie...
Year 2005
-
Nauczanie na odległość w sektorze MSP na przykładzie projektu MESIMA
PublicationW ostatnich latach warunki, w jakich zmuszone są działać małe i średnie przedsiębiorstwa (MSP) stały się bardzo trudne. W obliczu konkurencji, rosnącej zarówno na globalnych, jak i lokalnych rynkach, przedsiębiorcy zostali zmuszeni do poszukiwania źródeł przewagi konkurencyjnej. Jednym z takich źródeł może być utrzymywanie płynności finansowej przedsiębiorstwa, jako że jedną z największych przeszkód w funkcjonowaniu MSP jest właśnie...
-
Technologia informacyjna w małych i średnich przedsiębiorstwach - wybór czy konieczność?
Publication -
Technologie informacyjne i wykorzystanie Internetu w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle przeprowadzonych badań
PublicationRozwój struktury teleinformatycznej oraz wspieranie taniego dostępu obywateli do najnowszych form usług społeczeństwa informacyjnego to cele strategii e-Polska sformułowanej przez polski rząd. Nie do przecenienia jest także wykorzystanie Internetu jako medium komunikacyjnego, czego przejawem jest nie tylko możliwość przesyłania korespondencji, ale także rozmowa za pośrednictwem komunikatorów czy też korzystania z telefonii internetowej....
-
Zastosowanie Internetu w małej firmie
PublicationZnaczenie sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) rosło w okresie transformacji polskiej gospodarki i od lat utrzymuje się na tym samym, wysokim, poziomie. Niemniej zaobserwowano wysoką śmiertelność firm w tym sektorze. Możliwości przetrwania, rozwoju, czy sprostania konkurencji związane są, między innymi, z wykorzystaniem technologii informacyjnych i/ lub Internetu w prowadzeniu działalności. Z prezentowanych wyników...
Year 2004
-
Narzędzia informatyczne a procesy zarządzania wiedzą.
PublicationW ostatnich latach wiele mówi się o znaczeniu zarządzania wiedzą. Aby odnieść sukces menedżerowie powinni sięgać po narzędzia, metody i praktyki pozwalające na efektywne wykorzystanie zasobów przedsiębiorstwa. Podkreśla się znaczenie wiedzy jako jednego z jego najważniejszych zasobów, jednak menedżerowie często wskazują na brak akceptowalnych metod umożliwiających planowanie i zarządzanie tworzeniem, organizacją, dystrybucją i...
Year 2003
-
Informacje jako zasób ekonomiczny i przedmiot zarządzania.
Publication...
-
Perspektywy zarządzania wiedzą w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach.
PublicationPrzemiany społeczno-gospodarcze na przełomie XX I XXI wieku, szczególniekontekst uwarunkowań gospodarki opartej na wiedzy, zmuszają do przedefinio-wania czynników i metod służących budowaniu przewagi konkurencyjnej przed-siębiorstw. Znaczenie zarządzania informacją i zarządzania wiedzą wzrosłozwłaszcza w ostatnich latach. W obliczu narastającej konkurencji przedsię-biorstwa sektora MSP muszą już teraz podjąć niezbędne...
-
Rola technologii informacyjnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej MSP w Polsce
PublicationGłównym wątkiem pracy jest określenie roli technologii informatycznych podstawowego narzędzia w procesie zarządzania wiedzą - w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Analiza ogranicza się wyłącznie do sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
Year 2002
-
Organizacja wirtualna - szansa dla małych firm.
PublicationOrganizacja wirtualna wydaje się być bardzo kuszącą propozycją dla małych przedsiębiorstw, które, dysponując z zasady mniejszymi zasobami, nie są wstanie sprostać konkurencji. Połączenie zasobów w ramach organizacji wirtualnej może tą sytuację zmienić. Jednak nie wszystkie małe firmy są przygotowane do nawiązania tej nowej formy współpracy.
-
Zarządzanie informacjami w małej firmie.
PublicationZ punktu widzenia przedsiębiorcy istotnym czynnikiem jest dostęp do ogólnie pojętej informacji i jej odpowiednie wykorzystanie. Dysponując specyficznym narzędziem, jakim jest informacja menedżer powinien być zdolny do szybkiego i jasnego jej przekazywania. Zadaniem współczesnego menedżera jest zidentyfikowanie zagrożeń na tyle wcześnie, aby była możliwa ich skuteczna eliminacja. Narzędziem menedżera powinien być system informacyjny...
-
Zarządzanie informacją.
PublicationW dobie gwałtownego rozwoju technologii informacyjnych oraz wzrostu ilości informacji płynących zarówno z otoczenia, jak i w samej organizacji wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem nowoczesnych narzędzi umożliwiających efektywne zarządzanie informacją staje się koniecznością. Informacja wsparta technologia informacyjną staje się ważnym strategicznym zasobem otwierającym przed przedsiębiorstwem nowe możliwości.
seen 3224 times