Abstract
Adaptacyjny system sterowania ruchem drogowym to rodzaj systemu sterowania, który dynamicznie, w czasie rzeczywistym, dostosowuje swoje parametry w oparciu o bieżące warunki ruchu drogowego. Celem niniejszej rozprawy jest sprawdzenie wpływu wybranych cech systemu, zbudowanego w oparciu o zaprojektowane i zbudowane z udziałem autora inteligentne znaki drogowe, na wybrane parametry mające wpływ na bezpieczeństwo i płynność ruchu. W pierwszej kolejności zbadany został, na podstawie eksperymentu symulacyjnego, wpływ metody stopniowania redukcji prędkości na płynność ruchu. Drugim przedmiotem badań był wpływ odległości pomiędzy kolejnymi znakami ograniczenia prędkości na wariancję prędkości pojazdów. Ostatnim badanym aspektem była weryfikacja możliwości testowania modeli uczenia maszynowego, wytrenowanych na danych rzeczywistych, za pomocą danych syntetycznych, uzyskanych w drodze symulacji. Wyniki badań posłużyły do udowodnienia trzech tez badawczych, sformułowanych w niniejszej pracy. Praca zawiera ponadto rozdział w całości poświęcony opisowi praktycznej realizacji demonstratora adaptacyjnego systemu sterowania ruchem drogowym. Przedstawione zostały instalacje eksperymentalne oraz niektóre rezultaty badań terenowych, zaś dodatkiem do rozprawy jest przegląd konstrukcji opracowanych demonstratorów inteligentnych znaków drogowych.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Author(s))
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2024
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times