Abstract
W projekcie, który zostanie opisany w niniejszym rozdziale, założonym celem było stworzenie ambisonicznej mapy Trójmiasta w formie aplikacji internetowej. Materiały wideo w technologii 360° z dźwiękiem w postaci sygnału ambisonicznego zostały zarejestrowane w wybranych lokalizacjach uznanych za charakterystyczne dla tej aglomeracji. Celem badawczym projektu było porównanie dostępnych algorytmów miksowania sygnałów ambisonicznych przez przeprowadzenie testów odsłuchowych. Wykonano test porównań parami, aby uzyskać informacje o preferencjach odnośnie do występowania w nagraniach ambisonicznych dodatkowego podkładu stereo oraz jego poziomu głośności. W drugim z testów zbadano, jaki wpływ na odbiór nagrania ambisonicznego ma sposób oraz stopień jego przetwarzania. Wnioski z analizy wyników obu testów posłużyły jako wskazówki przy postprodukcji nagrań. Otrzymane materiały zostały zamieszczone na interaktywnej mapie w aplikacji internetowej.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Bibliographic description:
- Pietrzak C., Odya P.: Ambisoniczna mapa wybranych miejsc w Trójmieście z obrazem 360°// Postępy badań w inżynierii dźwięku i obrazu: nowe trendy i zastosowania technologii dźwięku wielokanałowego oraz badania jakości dźwięku/ : , 2021, s.47-65
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.37190/ido2021
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times