Abstrakt
W projekcie, który zostanie opisany w niniejszym rozdziale, założonym celem było stworzenie ambisonicznej mapy Trójmiasta w formie aplikacji internetowej. Materiały wideo w technologii 360° z dźwiękiem w postaci sygnału ambisonicznego zostały zarejestrowane w wybranych lokalizacjach uznanych za charakterystyczne dla tej aglomeracji. Celem badawczym projektu było porównanie dostępnych algorytmów miksowania sygnałów ambisonicznych przez przeprowadzenie testów odsłuchowych. Wykonano test porównań parami, aby uzyskać informacje o preferencjach odnośnie do występowania w nagraniach ambisonicznych dodatkowego podkładu stereo oraz jego poziomu głośności. W drugim z testów zbadano, jaki wpływ na odbiór nagrania ambisonicznego ma sposób oraz stopień jego przetwarzania. Wnioski z analizy wyników obu testów posłużyły jako wskazówki przy postprodukcji nagrań. Otrzymane materiały zostały zamieszczone na interaktywnej mapie w aplikacji internetowej.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2021
- Opis bibliograficzny:
- Pietrzak C., Odya P.: Ambisoniczna mapa wybranych miejsc w Trójmieście z obrazem 360°// Postępy badań w inżynierii dźwięku i obrazu: nowe trendy i zastosowania technologii dźwięku wielokanałowego oraz badania jakości dźwięku/ : , 2021, s.47-65
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.37190/ido2021
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 108 razy