Abstract
Zidentyfikowanie barier e-handlu transgranicznego ma na celu możliwe jak najszybsze i najefektywniejsze zlikwidowanie ich przez odpowiednie instytucje, za pomocą dostępnych środków. Ma to służyć pełniejszej ingerencji oraz rozwojowi zintegrowanego wewnętrznego rynku w ramach UE, przynoszącego korzyści nie tylko gospodarce, ale przede wszystkim konsumentom. Konsumentom, którzy mając szansę wyboru będą mogli zdecydować, która ofera jest dla nich optymalna bez potrzeby podejmowania ryzyka, czy przesyłka od zagranicznego sprzedawcy będzie na czas i czy mają odpowiednią kartę płatniczą do dokonania transakcji. Rozwiązując przy tym przeszkody prawne i techniczne występujące w elektronicznym handlu transgranicznym, nie można pominąć zaufania konsumentów. Właśnie poczucie bezieczeństwa i zaufania do transakcji transgranicznych jest jednym z czynników mających największy wpływ na dokonywanie zakupów on-line w innych krajach UE. Dlatego też, aż tak ważne są działania na rzecz podniesienia świadomości konsumentów i monitorowania transakcji ponad granicami państw członowskich.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Pieniądze i Więź
pages 147 - 159,
ISSN: 1506-7513 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Banasik P., Kowalska I.: Analiza prawna i ekonomiczna barier utrudniających konsumentom e-zakupy w krajach Unii Europejskiej// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 4 (2012), s.147-159
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 74 times