Abstract
Media społecznościowe tworzą globalną platformę do dzielenia się interesującymi pomysłami lub nowościami, komentarzami i recenzjami. Stanowią bogate źródło danych do eksploracji opinii w celu pozyskania wcześniej nieznanej i użytecznej wiedzy biznesowej, która umożliwi nie tylko zwinne zarządzanie na rzecz skutecznej obsługi klienta, ale również powinna mieć odzwierciedlenie w finansowych wynikach przedsiębiorstwa. Za główny cel pracy przyjęto zbadanie czy opinie o firmie pozyskane z Facebooka, poddane analizie sentymentu (ang. Sentiment Analysis) są skorelowane z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. W części empirycznej do badania wybrano firmę Adidas, dla której z serwisu społecznościowego Facebook zebrano posty użytkowników w okresie od 1 października 2014 do 30 wrzesień 2017. Stwierdzone korelacje pomiędzy wydźwiękiem opinii użytkowników na temat firmy Adidas a wskaźnikami finansowymi tego podmiotu wyraźnie pokazują, że media społecznościowe pełnią rolę narzędzi, które odpowiednio wykorzystane dzięki stosowaniu social listeningu, przyniosą korzyści finansowe przedsiębiorstwu.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
pages 125 - 139,
ISSN: 1733-2486 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Baj-Rogowska A.: Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa// Przedsiębiorczość i Zarządzanie -,nr. 12/ 1 (2019), s.125-139
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 431 times