Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa

Abstract

Media społecznościowe tworzą globalną platformę do dzielenia się interesującymi pomysłami lub nowościami, komentarzami i recenzjami. Stanowią bogate źródło danych do eksploracji opinii w celu pozyskania wcześniej nieznanej i użytecznej wiedzy biznesowej, która umożliwi nie tylko zwinne zarządzanie na rzecz skutecznej obsługi klienta, ale również powinna mieć odzwierciedlenie w finansowych wynikach przedsiębiorstwa. Za główny cel pracy przyjęto zbadanie czy opinie o firmie pozyskane z Facebooka, poddane analizie sentymentu (ang. Sentiment Analysis) są skorelowane z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. W części empirycznej do badania wybrano firmę Adidas, dla której z serwisu społecznościowego Facebook zebrano posty użytkowników w okresie od 1 października 2014 do 30 wrzesień 2017. Stwierdzone korelacje pomiędzy wydźwiękiem opinii użytkowników na temat firmy Adidas a wskaźnikami finansowymi tego podmiotu wyraźnie pokazują, że media społecznościowe pełnią rolę narzędzi, które odpowiednio wykorzystane dzięki stosowaniu social listeningu, przyniosą korzyści finansowe przedsiębiorstwu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 1883 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie pages 125 - 139,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2019
Bibliographic description:
Baj-Rogowska A.: Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa// Przedsiębiorczość i Zarządzanie -,nr. 12/ 1 (2019), s.125-139
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 431 times

Recommended for you

Meta Tags