Analiza zrealizowanych systemów komunikacji wizualnych dedykowanych miastom w kontekście identyfikacji wizualnej Miasta Gdańska
Abstract
Niniejsze opracowanie to raport z dokonanej analizy zrealizowanych systemów komunikacji wizualnej miast i zbadanie możliwości kształtowania, rozwoju i uspójnienia identyfikacji wizualnej marki miasta Gdańsk. Wyniki analizy mogą służyć Miastu Gdańsk jako materiał referencyjny przy ocenie obecnych opracowań własnych i prowadzeniu bieżącej komunikacji swojego wizerunku ale przede wszystkim służą jako materiał bazowy do profesjonalnej dyskusji nad budowaniem strategii rozwoju systemu komunikacji wizualnej Miasta Gdańska. W opinii autorów, kształtowanie spójnej komunikacji wizualnej zdecydowanie poprawia wizerunek miasta jako marki, w szczególności gdy założenia komunikacji wizualnej odpowiadają jego rzeczywistemu charakterowi. Rozumiemy przez to wzajemną odpowiedniość „ducha” komunikacji wizualnej z „duchem” miasta – jego charakteru, historii i przede wszystkim tożsamości. Niniejsze opracowanie ma dwa cele praktyczne. Celem pierwszym jest przedstawienie zamawiającemu zestawienia możliwych ścieżek rozwoju budowania przyszłej komunikacji wizualnej, które posłużą do budowania jej założeń. Związane jest to przede wszystkim z określeniem stosunku do tradycji heraldycznej i jej wykorzystania, bądź nie, w budowaniu marki Miasta Gdańsk.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Other
- Type:
- ekspertyza
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2021
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 190 times
Recommended for you
Kapitał marki miasta Gdańska - ujęcie marketingowe
- A. Dziadkiewicz,
- E. Sokołowska,
- P. Juchniewicz