Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa

Abstrakt

Media społecznościowe tworzą globalną platformę do dzielenia się interesującymi pomysłami lub nowościami, komentarzami i recenzjami. Stanowią bogate źródło danych do eksploracji opinii w celu pozyskania wcześniej nieznanej i użytecznej wiedzy biznesowej, która umożliwi nie tylko zwinne zarządzanie na rzecz skutecznej obsługi klienta, ale również powinna mieć odzwierciedlenie w finansowych wynikach przedsiębiorstwa. Za główny cel pracy przyjęto zbadanie czy opinie o firmie pozyskane z Facebooka, poddane analizie sentymentu (ang. Sentiment Analysis) są skorelowane z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. W części empirycznej do badania wybrano firmę Adidas, dla której z serwisu społecznościowego Facebook zebrano posty użytkowników w okresie od 1 października 2014 do 30 wrzesień 2017. Stwierdzone korelacje pomiędzy wydźwiękiem opinii użytkowników na temat firmy Adidas a wskaźnikami finansowymi tego podmiotu wyraźnie pokazują, że media społecznościowe pełnią rolę narzędzi, które odpowiednio wykorzystane dzięki stosowaniu social listeningu, przyniosą korzyści finansowe przedsiębiorstwu.

Cytuj jako

eksportuj:

Trwa wczytywanie...

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 2046 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-SA otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie strony 125 - 139,
ISSN: 1733-2486
Język:
polski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Baj-Rogowska A.: Analiza sentymentu jako narzędzie monitorowania wyników finansowych przedsiębiorstwa// Przedsiębiorczość i Zarządzanie -,nr. 12/ 1 (2019), s.125-139
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 450 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi