Abstract
W pracy opisano problemy występujące podczas pokonywania łuków tramwajowych, charakteryzujące się występowaniem nieprzyjemnych szarpnięć. Określono, że szarpnięcia powstają w wyniku braku analiz parametrów kinematycznych na łukach oraz zmiany schematu konstrukcyjnego tramwajów. Podano propozycję metodyki obliczeniowej, umożliwiającej ocenę najważniejszych parametrów kinematycznych, wykorzystującą stosowaną na kolei metodę bazy sztywnej wagonu. Określono parametry bazy sztywnej, związane z konstrukcją konkretnego wieloczłonowego tramwaju. Wykonano obliczenia parametrów kinematycznych dla typowych układów geometrycznych, zgodnych z Wytycznymi.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przegląd Komunikacyjny
pages 2 - 8,
ISSN: 0033-2232 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Szmagliński J.: Analiza układów geometrycznych torów tramwajowych w oparciu o metodę bazy sztywnej wagonu// Przegląd Komunikacyjny -,iss. 10 (2019), s.2-8
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 127 times