Abstrakt
W pracy opisano problemy występujące podczas pokonywania łuków tramwajowych, charakteryzujące się występowaniem nieprzyjemnych szarpnięć. Określono, że szarpnięcia powstają w wyniku braku analiz parametrów kinematycznych na łukach oraz zmiany schematu konstrukcyjnego tramwajów. Podano propozycję metodyki obliczeniowej, umożliwiającej ocenę najważniejszych parametrów kinematycznych, wykorzystującą stosowaną na kolei metodę bazy sztywnej wagonu. Określono parametry bazy sztywnej, związane z konstrukcją konkretnego wieloczłonowego tramwaju. Wykonano obliczenia parametrów kinematycznych dla typowych układów geometrycznych, zgodnych z Wytycznymi.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Przegląd Komunikacyjny
strony 2 - 8,
ISSN: 0033-2232 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Szmagliński J.: Analiza układów geometrycznych torów tramwajowych w oparciu o metodę bazy sztywnej wagonu// Przegląd Komunikacyjny -,iss. 10 (2019), s.2-8
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy