Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek

Abstract

Rozwój nowych trendów w internecie, a w szczególności Web 2.0, spowodował wzrost społecznego zaangażowania internautów oraz dalszy rozwój kanałów społecznościowych i tym samym różnego typu platform interaktywnych. Internet zachęca internautów do interakcji z witrynami, a za ich pośrednictwem z innymi użytkownikami sieci. Umożliwia im tworzenie treści na temat różne tematy, w tym na przykład związany z markami produktów. Dzięki temu stanowi cenne źródło informacji i obszar badań dla organizacji. Zrealizowane badanie miało na celu poznanie aktywności online konsumentów dotyczących marek w Polsce (COBRA - ang. consumer's online brand related activities). W ankiecie internetowej o charakterze eksploracyjnym wzięło udział 2253 internautów. Instrument badawczy składał się z 31 przykładów działań realizowanych przez konsumentów w internecie. Zawierał zarówno najprostsze zachowania, jak i te wymagające dużego zaangażowania konsumenta. Uzyskane wyniki wskazały, że polskich konsumentów jedynie w niewielkim stopniu cechowała dojrzała aktywność online w zakresie marek (poziom kreacyjny). Wśród badanych przeważały bowiem zachowania charakterystyczne dla najprostszego poziomu COBRA (konsumpcyjnego).

Cite as

Full text

download paper
downloaded 37 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
e-mentor pages 77 - 85,
ISSN: 1731-6758
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Schivinski B., Brzozowska-Woś M.: Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek// e-mentor. -., nr. 2 (59) (2015), s.77-85
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 145 times

Recommended for you

Meta Tags