Abstract
Niniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami, na tle opracowań dotyczących szpitali. Autor zaprezentował identyfikację determinant jakości, poprzez zbudowanie łańcucha grup determinant jakości, uwzględniającego chronologiczne zdarzenia mające miejsce w przypadku świadczenia usług w przychodniach publicznej opieki zdrowotnej. Na tej podstawie wydzielono 10 grup determinant, co pozwoliło w dalszej kolejności na zidentyfikowanie w każdej z grup determinant elementarnych. Trafna identyfikacja pozwoli wielu przychodniom dokonać analiz dotyczących stopnia satysfakcji klienta, a samym klientom ułatwi ocenę jakości usług wybranego zakładu opieki zdrowotnej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO
pages 241 - 249,
ISSN: 1732-1565 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Zieliński G.: Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej// PRACE I MATERIAŁY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO. -., nr. nr 2/1 (2009), s.241-249
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 138 times