Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej

Abstract

Intuicję definiuje się jako szybkie, nieświadome i holistyczne przeczucie, które jest dynamicznym procesem poznawczym opartym na doświadczeniu i wiedzy przedsiębiorcy. Intuicja pozwala rozpoznawać okazje biznesowe i uzupełnia racjonalne podejmowanie decyzji biznesowych. Korzystanie z intuicji jest wskazane szczególnie ze względu na permanentnie zmieniające się otoczenie prowadzenia firmy oraz duży poziom niepewności, towarzyszący decyzjom przedsiębiorcy. Celem artykułu jest prezentacja wyników dotyczących wykorzystywania intuicji przez polskich przedsiębiorców. Wyniki potwierdzają, że intuicja jest ważnym elementem w procesie podejmowania decyzji, szczególnie w zakresie decyzji strategicznych dla rozwoju organizacji i budowania relacji w otoczeniu biznesowym. Podano przykłady zastosowania intuicji przez przedsiębiorców. Nie potwierdzono hipotezy o związku intuicji d doświadczeniem w roli przedsiębiorcy.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 34 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie no. XVI, pages 131 - 144,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Krawczyk-Bryłka B.: Działania intuicyjne w praktyce przedsiębiorczej// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XVI., nr. 11, cz. 1 (2015), s.131-144
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 113 times

Recommended for you

Meta Tags