Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku

Abstract

Celem artykułu jest pomiar efektywności działalności dydaktycznej oraz określenie rankingu efektywności wyższych szkół zawodowych w 2012 roku. Analiza obejmuje 25 wyższych szkół zawodowych nadzorowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Do obliczenia efektywności wykorzystano nieparametryczną metodę DEA. Za rezultaty przyjęto liczbę absolwentów oraz wskaźnik oceny preferencji pracodawców, w przypadku nakładów w zależności od wybranego modelu ujęto dotację stacjonarną, koszty lub przychody działalności dydaktycznej oraz liczbę nauczycieli. Dla modelu 1 i 2 było 8, zaś dla 3 modelu 9 efektywnych szkół wyższych. Średnia nieefektywność wynosi między 83% a 84%.

Citations

Author (1)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Details

Category:
Magazine publication
Type:
Magazine publication
Published in:
Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica no. 4, edition 323, pages 53 - 66,
ISSN: 0208-6018
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Brzezicki, Łukasz. (2016). Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 4(323), [53]–66. https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
Verified by:
No verification

seen 72 times

Recommended for you

Meta Tags