FORMY INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW. WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH Z KAZACHSTANU - Publication - Bridge of Knowledge

Search

FORMY INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW. WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH Z KAZACHSTANU

Abstract

Celem artykułu jest systematyzacja głównych form internacjonalizacji kazachstańskich przedsiębiorstw. W artykule przedstawiono również instrumenty internacjonalizacji przedsiębiorstw takie jak eksport pośredni, eksport bezpośredni, eksport kooperacyjny, transakcje montażowe, kontrakty menedżerskie, inwestycje pod klucz, poddostawy, licencjonowanie, franszyza, międzynarodowe sojusze kooperacje, oddziały zagraniczne oraz spółki. Przeanalizowano udział tych form w działalności międzynarodowej przedsiębiorstw z obszaru Republiki Kazachstanu. Uwzględniono kierunki ekspansji międzynarodowej dzieląc je na kraje wchodzące w skład Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, kraje Europy Środkowej i Wschodniej, kraje Unii Europejskiej oraz pozostałe. Badania zostały przeprowadzone z udziałem 108 firm – eksporterów znajdujących się w Republice Kazachstanu.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 257 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka pages 147 - 157,
ISSN: 2084-6495
ISSN:
2084-6495
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Suchkova I.: FORMY INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW. WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH Z KAZACHSTANU// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., nr. 4 (2017), s.147-157
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.19253/reme.2017.04.009
Bibliography: test
  1. Baorakis G., Katsioloudes M.I, Hadjidakis S. (2007), Entering the International Market (chapter 8). [In:] M.I. Katsioloudes, S. Hadjidakis, International Business. A Global Per- spective. Burlington MA, Elsevier, s. 238.
  2. Budzyńska A. (2013), Etapy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw sektora rolno-spo- żywczego w wybranych powiatach województwa Wielkopolskiego, Optimum, Studia ekonomiczne nr 4(64), s. 71-79. open in new tab
  3. Daszkiewicz N. (2016), Terytorialny zakres internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw: wyniki ankietyzacji. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geo- graficznego 30(1), s. 23.
  4. Daszkiewicz N., Suchkova I. (2016), Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez sieci na obszarze Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Wyniki badań z Kazachstanu. Przedsię- biorczość i Zarządzanie, T. XVII, Z. 10, cz. II, Łódź-Warszawa, Wyd. SAN, s. 133-145.
  5. Daszkiewicz N., Wach K. (2013), Małe i średnie przedsiębiorstwa na rynkach międzyna- rodowych. Kraków, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, s. 36-86.
  6. Gorynia M. (2007), Strategie zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw. Warszawa, PWE, s. 114-118.
  7. Kowalik I., Baranowska-Prokop E. (2013), Determinanty powstawania i motywy eks- pansji polskich przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych, Gospodarka Narodo- wa nr 4 (260), s. 41-64. open in new tab
  8. Maleszyk E. (2007), Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw handlowych, Gospo- darka Narodowa nr 9, s. 80-81. open in new tab
  9. Morawczyński R. (2007), Zachowania małopolskich małych i średnich przedsiębiorstw eksportujących w świetle teorii stopniowego umiędzynarodowienia, Gospodarka Naro- dowa nr 7-8, s. 65-79. open in new tab
  10. Pakulska T., Poniatowska-Jaksch M. (2015), Przegrupowania przedsiębiorstw w procesie internacjonalizacji. [W:] M. Poniatowska-Jaksch (red.) Nowe myślenie w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwem. Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH, s. 120-122. open in new tab
  11. Rymarczyk J. (2004), Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa. Warszawa, PWE, s. 187-188.
  12. Wach K. (2012), Europeizacja małych i średnich przedsiębiorstw: rozwój przez umię- dzynarodowienie. Warszawa, PWN, s. 71-81.
  13. OECD (2011), The list of registered juridical persons in aspect of activity category and activity. open in new tab
  14. Комитет по статистике Министерства национальной экономики Республики Казахстан (2015), ВК -005 ред. 2 Классификатор размерности юридических лиц, филиалов и представительствб а также субъектов индивидуального предпринимательства по численности работников (КРП), Астана. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 243 times

Recommended for you

Meta Tags