Graniczna wichrowatość toru kolejowego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Graniczna wichrowatość toru kolejowego

Abstract

Na bezpieczeństwo przed wykolejeniem wpływ ma bardzo wiele czynników, które związane są z torem, pojazdem i warunkami środowiskowymi. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wykolejenia, które zależą od toru, to: mały promień łuku poziomego, niska prędkość jazdy, duża wartość przechyłki, duża wichrowatość toru, wysoki współczynnik tarcia itp. Graniczna wichrowatości toru zależy głównie od długości bazy pomiarowej, wartości promienia łuku i przechyłki. W artykule przedstawiono wpływ koincydencji tych parametrów na graniczną wartość wichrowatości.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 458 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przegląd Komunikacyjny pages 49 - 52,
ISSN: 0033-2232
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Kędra Z.: Graniczna wichrowatość toru kolejowego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 9 (2015), s.49-52
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 845 times

Recommended for you

Meta Tags