Abstrakt
Na bezpieczeństwo przed wykolejeniem wpływ ma bardzo wiele czynników, które związane są z torem, pojazdem i warunkami środowiskowymi. Czynniki zwiększające prawdopodobieństwo wykolejenia, które zależą od toru, to: mały promień łuku poziomego, niska prędkość jazdy, duża wartość przechyłki, duża wichrowatość toru, wysoki współczynnik tarcia itp. Graniczna wichrowatości toru zależy głównie od długości bazy pomiarowej, wartości promienia łuku i przechyłki. W artykule przedstawiono wpływ koincydencji tych parametrów na graniczną wartość wichrowatości.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 422 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Komunikacyjny
strony 49 - 52,
ISSN: 0033-2232 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Kędra Z.: Graniczna wichrowatość toru kolejowego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. 9 (2015), s.49-52
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 823 razy