Abstract
Współcześnie występujący handel targowy w przestrzeni publicznej posiada dwoisty charakter, polegający na niejednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy powinno się ingerować współczesną architekturę w organizację targowisk czy jarmarków. Może tego rodzaju wydarzenia stanowią pewnego rodzaju nostalgię za tą pierwotną żywiołową formą handlu, której już się nie odnajdzie w galeriach handlowych, hipermarketach, gdzie rzesze ludzi pracują nad ich sukcesem? Patrząc na powyżej przytoczone przykłady, gdzie na styku najbardziej prestiżowych obiektów w dzielnicach nie tylko istotnych dla danego miasta, lecz o światowym znaczeniu pojawia się ta najprostsza forma handlu – targowiska.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
KULTURA POPULARNA
no. 4,
pages 44 - 49,
ISSN: 1644-8340 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.5604/16448340.1055450
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 150 times