Abstract
Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary, na których koncentrują się prace - w zakresie struktur danych dla zdalnego nauczania oraz w zakresie konstrukcji systemów. W artykule wskazano standardy, a także najważniejsze specyfikacje, które są współcześnie powszechnie stosowane przez twórców materiałów edukacyjnych i producentów narzędzi wspomagających zdalne nauczanie. Przedstawiono także pewne krytyczne spojrzenie na dotychczasowe osiągnięcia standaryzacji.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. T. 13,
pages 181 - 188,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Landowska A.: Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 13., (2007), s.181-188
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 102 times