Abstrakt
Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary, na których koncentrują się prace - w zakresie struktur danych dla zdalnego nauczania oraz w zakresie konstrukcji systemów. W artykule wskazano standardy, a także najważniejsze specyfikacje, które są współcześnie powszechnie stosowane przez twórców materiałów edukacyjnych i producentów narzędzi wspomagających zdalne nauczanie. Przedstawiono także pewne krytyczne spojrzenie na dotychczasowe osiągnięcia standaryzacji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 13,
strony 181 - 188,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A.: Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 13., (2007), s.181-188
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy