Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu

Abstrakt

Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary, na których koncentrują się prace - w zakresie struktur danych dla zdalnego nauczania oraz w zakresie konstrukcji systemów. W artykule wskazano standardy, a także najważniejsze specyfikacje, które są współcześnie powszechnie stosowane przez twórców materiałów edukacyjnych i producentów narzędzi wspomagających zdalne nauczanie. Przedstawiono także pewne krytyczne spojrzenie na dotychczasowe osiągnięcia standaryzacji.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne nr T. 13, strony 181 - 188,
ISSN: 1732-1166
Język:
polski
Rok wydania:
2007
Opis bibliograficzny:
Landowska A.: Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 13., (2007), s.181-188
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 102 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi