Abstract
W artykule przedstawiono proces projektowania koncepcyjnego przebudowy kładki dla pieszych nad Al. Niepodległości przy wspomnianym Polu Mokotowskim w Warszawie. Kierując się wysokimi walorami architektonicznymi i rangą budowli otaczającychkładkę, a także jej ekspozycją w sąsiedztwie terenów rekreacyjnych, wykonano wariantowe studium architektoniczno-konstrukcyjne. Takie podejście do tematu, pomimo braku jasnego stanowiskainwestora, wynikało z przekazywanych autorom informacji nt. zmian, jakie planuje miasto na Polu Mokotowskim. Miejsce to ma stać się wkrótce wizytówką nowoczesnej Warszawy. Ponieważ jest ono rozdzielone na dwie części Aleją Niepodległości, miasto chce zintegrować obie połowy tak, aby warszawiacy mogli swobodnie przemieszczać się między nimi. W tym celu są planowane, opróczprzebudowy przedmiotowej kładki, dwa lub trzy dodatkowe obiekty na odcinku od ul. Batorego do Trasy Łazienkowskiej. Znając te zamierzenia autorzy zaproponowali inwestorowi kilka rozwiązań,cechujących się ich zdaniem walorami estetycznymi i nowoczesną konstrukcją1. W celu urealnienia koncepcji przygotowano stosowne wizualizacje, uzupełnione opisami, rysunkami technicznymi,a nawet kalkulacją kosztów. Przedstawione poniżej koncepcje architektoniczno-konstrukcyjne dotyczą typowego przejścia dla pieszych nad dwujezdniową arterią z linią tramwajową, obsługującego również perony. Zaprezentowane rozwiązania mogą być zatem stosowane w innych podobnych miejscach.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Siwowski T.: Koncepcje przebudowy typowej kładki dla pieszych w Warszawie// Drogi : Lądowe, Powietrzne, Wodne.. -., nr. nr 11 (2008), s.22-25
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times