Abstract
Jedna z metod rozwiązywania gier jest analiza wsteczna. Jej skuteczność jest ograniczona wielkością przestrzeni stanów gry, która stanowi rozwiązywany problem. Pierwszego takiego oszacowania dokonał Claude E. Shannon odnośnie gry szachy w połowie minionego stulecia. Ważnym elementem jest podział takiej przestrzeni na mniejsze części, które mogą być rozwiązywane niezależnie lub z wykorzystaniem stosunkowo niewielkiej ilości informacji z pozostałych podprzestrzeni. Podział taki jest możliwy ze względu na liczbę bierek na planszy, rodzaj tych bierek oraz na pozycje bierek których ruch nie pozwala na powrót do wcześniejszych stanów gry (bierek przekształcających). Przykładem takich bierek są piony w warcabach i ich posunięcia, które mogą być wykonywane po skosie planszy ale tylko do przodu. W tej pracy przedstawiono autorska metodę dokładnego obliczania wielkości tak podzielonych przestrzeni stanów co pozwoliło na ocenę trudności jakie stanowi rozwiązanie końcówek warcabowych dla wariantów tej gry rozgrywanych na warcabnicach 64, 100 i 144- polowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. 1,
pages 285 - 291,
ISSN: 1732-1166 - Title of issue:
- ICT Young strony 285 - 291
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Goluch T.: METODA WYZNACZANIA ZŁOŻONOŚCI PODPRZESTRZENI STANÓW PLANSZOWYCH GIER LOGICZNYCH LOGICZNYCH// ICT Young/ : , 2012, s.285-291
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 169 times
Recommended for you
Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5
- M. Szwoch,
- P. Pieniążek,
- A. Fałkowski