Abstract
W artykule przedstawiono metodę projektowania układu geometrycznego toru kolejowego opartą na zastosowaniu sześciennych krzywych C-Bezier do opisu krzywizny. Punkty kontrolne krzywej Bezier wyznaczane są w procesie optymalizacji za pomocą algorytmu roju cząstek (Particle Swarm Optimization). Jako kryterium optymalizacji przyjęto minimalizację oddziaływań dynamicznych występujących w układzie tor-pojazd przy spełnieniu warunków geometrycznych wynikających z założeń projektowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT
no. 98,
pages 509 - 519,
ISSN: 1230-9265 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Palikowska K.: Modelowanie krzywizny układu geometrycznego toru z wykorzystaniem algorytmu PSO// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -Vol. 98., (2013), s.509-519
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times