Modelowanie krzywizny układu geometrycznego toru z wykorzystaniem algorytmu PSO - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Modelowanie krzywizny układu geometrycznego toru z wykorzystaniem algorytmu PSO

Abstrakt

W artykule przedstawiono metodę projektowania układu geometrycznego toru kolejowego opartą na zastosowaniu sześciennych krzywych C-Bezier do opisu krzywizny. Punkty kontrolne krzywej Bezier wyznaczane są w procesie optymalizacji za pomocą algorytmu roju cząstek (Particle Swarm Optimization). Jako kryterium optymalizacji przyjęto minimalizację oddziaływań dynamicznych występujących w układzie tor-pojazd przy spełnieniu warunków geometrycznych wynikających z założeń projektowych.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT nr 98, strony 509 - 519,
ISSN: 1230-9265
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Palikowska K.: Modelowanie krzywizny układu geometrycznego toru z wykorzystaniem algorytmu PSO// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -Vol. 98., (2013), s.509-519
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 108 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi