Abstract
Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania pracy nauczycieli w dość nietypowym ujęciu, a mianowicie w relacji do świata materialnego, czyli określenie przestrzeni i miejsc istotnych dla nauczycieli w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Kluczowymi są kategorie przestrzeni oraz miejsca (zarówno w obszarze szkoły, jak i poza nią) będące punktem odniesienia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych powstała mapa „nauczycielskich miejsc znaczących”, stanowiących kontekst a zarazem i jedno ze źródeł specyfiki zawodu nauczyciela.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (Wydawnictwo Adam Marszałek 2012)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Kognitywistyka i Media w Edukacji
pages 78 - 87,
ISSN: 1643-6938 - Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Tomczak M.: Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących// Kognitywistyka i Media w Edukacji. -., nr. 2 (2012), s.78-87
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 133 times