Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących

Abstrakt

Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania pracy nauczycieli w dość nietypowym ujęciu, a mianowicie w relacji do świata materialnego, czyli określenie przestrzeni i miejsc istotnych dla nauczycieli w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Kluczowymi są kategorie przestrzeni oraz miejsca (zarówno w obszarze szkoły, jak i poza nią) będące punktem odniesienia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych powstała mapa „nauczycielskich miejsc znaczących”, stanowiących kontekst a zarazem i jedno ze źródeł specyfiki zawodu nauczyciela.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 282 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Wydawnictwo Adam Marszałek 2012)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Kognitywistyka i Media w Edukacji strony 78 - 87,
ISSN: 1643-6938
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Tomczak M.: Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących// Kognitywistyka i Media w Edukacji. -., nr. 2 (2012), s.78-87
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 135 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi