Nonlinear Backstepping Ship Course Controller - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Nonlinear Backstepping Ship Course Controller

Abstract

Statek, jako obiekt sterowania charakteryzuje się nieliniową manewrową funkcją opisującą. Metoda backstepping jest jedną z metod, które mogą być wykorzystane w procesie projektowania nieliniowych układu sterowania kursem statków. Metoda została zastosowana w celu zaprojektowania dwóch konfiguracji nieliniowych regulatorów kursu.Regulatory zostały przebadane w układach regulacji kursu statku. Jedna z konfiguracji w fazie projektowania uwzględnia własności dynamiczne maszyny sterowej. Parametry uzyskanych struktur nieliniowych regulatorów kursu zostały dostrojone w celu optymalizacji funkcjonowania systemu sterowania. Proces optymalizacji został wykonany za pomocą algorytmów genetycznych. Jakości pracy systemu z zaprojektowanym algorytmem sterowania została sprawdzona w badaniach symulacyjnych przeprowadzonych na modelu matematycznym statku - zbiornikowca. Wyniki eksperymentów, symulacji zostały porównane z działaniem systemu zawierającego konwencjonalny regulator PD.

Citations

  • 4 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 5 2

    Scopus

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMATION AND COMPUTING no. 6, pages 277 - 284,
ISSN: 1476-8186
Language:
English
Publication year:
2009
Bibliographic description:
Śmierzchalski R., Witkowska A.: Nonlinear Backstepping Ship Course Controller// INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMATION AND COMPUTING. -Vol. 6., nr. iss. 3 (2009), s.277-284
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1007/s11633-009-0277-2
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 194 times

Recommended for you

Meta Tags