Abstract
Artykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile poszczególne wymiary klimatu są istotne dla grup składających się z przedstawicieli różnych kultur. Wykazano, że w wypadku zespołów różnorodnych kulturowo kluczowe są wymiary związane z otwartością, zaangażowaniem i zaufaniem, mimo że w zróżnicowanych grupach są one trudniejsze do osiągnięcia.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
MARKETING I RYNEK
pages 1084 - 1090,
ISSN: 1231-7853 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Krawczyk-Bryłka B.: OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.1084-1090
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times