On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example
Abstract
Obiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla statku morskiego) wymaga określenia czasu trwania oraz warunków, w których będzie realizowane. Rozważając okrętowy silnik główny, czyli podstawowy element układu napędowego statku, szczególnie ważny staje się nie tylko problem ilości energii dysponowanej, lecz także czasu, w którym może być ona dostarczona. Dlatego oprócz stosowania powszechnie znanych wskaźników niezawodnościowych, wydaje się rozsądne, aby rozważyć działanie (np. silnika napędu głównego) w taki sposób, gdzie jest ono określone przez energię i czas - jednocześnie. W referacie została przedstawiona propozycja takiej metody, która zdaniem Autora może być uznana za pewne uzupełnienie metod stosowanych do tej pory, do opisu niezawodności elementów złożonych systemów energetycznych.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of Polish CIMEEAC
no. 4,
pages 145 - 153,
ISSN: 1231-3998 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Rudnicki J.: On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 4., nr. nr 1 (2009), s.145-153
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 74 times