On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example
Abstrakt
Obiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla statku morskiego) wymaga określenia czasu trwania oraz warunków, w których będzie realizowane. Rozważając okrętowy silnik główny, czyli podstawowy element układu napędowego statku, szczególnie ważny staje się nie tylko problem ilości energii dysponowanej, lecz także czasu, w którym może być ona dostarczona. Dlatego oprócz stosowania powszechnie znanych wskaźników niezawodnościowych, wydaje się rozsądne, aby rozważyć działanie (np. silnika napędu głównego) w taki sposób, gdzie jest ono określone przez energię i czas - jednocześnie. W referacie została przedstawiona propozycja takiej metody, która zdaniem Autora może być uznana za pewne uzupełnienie metod stosowanych do tej pory, do opisu niezawodności elementów złożonych systemów energetycznych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 4,
strony 145 - 153,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Rudnicki J.: On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 4., nr. nr 1 (2009), s.145-153
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 74 razy