Abstract
Praca zawiera syntezę badań eksperymentalnych i teoretycznych dotyczących dynamiki mostów dla pieszych.Na tle dotychczasowego dorobku naukowego przedstawiony jest wkład autora w określenie obciążeń jakie pieszy przekazuje na przęsło. Dzięki przeprowadzonym badaniom określił nieliniową funkcję obciążenia pochodzącego od idącego człowieka. Korzysrając z doświadczenia zdobytego w badaniu pieszych na drgaacym podłożu autor dokonał analizy obciążenia pionowego pochodzącego od celwego wymuszenia (podskoki i przysiady). Rezultatem badań jest tak jak poprzednio uniwersalna funkcja obciążenia. Sformułowane funkcje obciążeń zastosowano do analizy dynamicznej mostów dla pieszych. Symulacje numeryczne zostały porównane z badaniami ''in situ'' rzeczywistych konstrukcji.Zdaniem autora zamieszczone w pracy procedury analizy dynamicznej mostów dla pieszych są skuteczne i pozwalają na ocenę zachowania się konstrukcji jeszcze w fazie projektowania.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Kładki dla pieszych. Architektura, projektowanie, realizacja, badania : Wrocławskie Dni Mostowe : materiały seminarium, Wrocław, 29-30 listopada 2007. strony 175 - 190
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Żółtowski K.: Pieszy na kładkach, formy oddziaływania// Kładki dla pieszych. Architektura, projektowanie, realizacja, badania : Wrocławskie Dni Mostowe : materiały seminarium, Wrocław, 29-30 listopada 2007./ Wrocław: Dolnośl. Wydaw. Eduk., 2007, s.175-190
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 216 times