Abstract
Przeprawa mostowa obwodnicy miasta Wolin składa się z pięciu sekcji oddzielonych dylatacjami. Sekcje nr I i II to estakady sprężone (7- i 6-przęsłowa), kablobetonowe o konstrukcji żelbetowej, płytowo belkowej. Sekcja III i V to estakady o konstrukcji zespolonej (6- i 2-przęsłowe), składające się z czterech dźwigarów blachownicowych i współpracującej płyty pomostu. Sekcja IV to pojedyncze przęsło łukowe z jazdą dołem z podwieszonym na ukośnych wieszakach stalowym rusztem, współpracującym z żelbetową płytą jezdni. Celem obiektu jest zapewnienie obejścia miasta oraz przeniesienie ruchu kołowego przez rzekę Dziwnę. W pracy przedstawiono najważniejsze fakty dotyczące prac koncepcyjnych, projektowych i wykonawczych obiektu. Ostateczną weryfikacją prac projektowych i wykonawczych, były badania odbiorowe, przeprowadzone przez Katedrę Mostów Politechniki Gdańskiej w dniach 20-25 października 2003r. W rozdziale przedstawiono teoretyczne modele konstrukcji, zbudowane na potrzeby projektu próbnego obciążenia. Przedstawiono program badań, metodologię przeprowadzonych pomiarów, a także wyniki pomiarów statycznych i dynamicznych w porównaniu z wartościami teoretycznymi.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Malinowski M.: Próbne obciążenie// / : , 2005,
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 98 times