Abstract
Od 2015 roku w Katedrze Siłowni Morskich i Lądowych Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej realizowane są badania naukowe związane z kompleksowym badaniem silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego różnymi rodzajami pozostałościowych paliw żeglugowym, w tym zasiarczonych i modyfikowanych. Przewidywanym efektem tych badań, dofinansowanych przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Morskiej w Gdańsku, ma być opracowana metodyka oceny energetycznej nowo produkowanych paliw żeglugowych oraz oceny skutków zastosowania tych paliw na intensywność degradacji elementów konstrukcyjnych silnika okrętowego. Ocena taka wymaga min. analizy porównawczej charakterystyk przepływowych wtryskiwacza w stanie referencyjnym (zwykle nowego) oraz po przepracowaniu przez rozpylacz określonej liczby godzin w warunkach zasilania silnika badanymi paliwami. W referacie przedstawiono założenia oraz ich sprzętową realizację stanowiska do badania wtryskiwaczy a także wyniki badań wstępnych, których celem była ocena przydatności realizowanego stanowiska.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of Polish CIMEEAC
no. 13,
pages 99 - 111,
ISSN: 1231-3998 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Rudnicki J., Ochał N.: STANOWISKO DO BADANIA WTRYSKIWACZY W WARUNKACH ZASILANIA SILNIKA PALIWAMI MODYFIKOWANYMI// Journal of Polish CIMEEAC. -Vol. 13., iss. 1 (2018), s.99-111
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 108 times